Баннер
 


Increase Font Size Option 6 Reset Font Size Option 6 Decrease Font Size Option 6

Статьи - Пешеходный туризм   |   Автор: Александр Админов

Автор: Абент Л.

Закінчився черговій чемпіонат України з СП, закінчився традиційно: з істеричним галасом про «київську мафію», про чесність свого суддівства, про погане ГСК. Ця ситуація нагадала мені слова Д. Лондона про «чесних» суддів з боксу, які більше усіх і гучніше за усіх кричать про чесність тільки тому, що у них рыльце в пушку. Що можна сказати про чесність суддів, оцінки яких завжди відрізняються від середніх на 15-20 балів?

Але мене хвилює зовсім не це. Мене більше хвилює наявність безграмотних звітів на вищому рівні пішохідного туризму. Іноді складається думка, що їх пишуть не майстри туризму, а школярі – початківці. Начебто діють непогані, але, мабуть, багатьма туристами забуті Вимоги до звітів – дотримуйтесь їх. Кому потрібні звіти, в яких нема інформації, в яких некваліфіковані дії групи на маршруті подаються як приклад для початківців? Якщо такі звіти рекламуються в INTERNETі, якщо пишуть їх майстри спорту, то молодь може подумати, що так і треба робити. Є проект кращих Вимог, але поміняти щось зараз в нашому туризмі  на краще майже неможливо. Знадобилися роки, щоб виправити прикрі помилки в старих документах Комісії з кадрів; скільки років приймається Положення про МКК; який ґвалт піднявся, коли хотіли підправити Методику суддівства чемпіонатів з СП, зробити її більш конкретною, більш прозорою; без рішення експертів прийняли Перечень еталонів Росії за головний документ для пішоходів України, хоча він не підходить для України, зате він підходить для деяких «діячів від туризму», тому що знижує планку вимог до складних СП і дає можливість робити примітивні СП 5-6к.с. на Уралі? Порівняйте ці маршрути з еталонами на Алтаї, Кодарі, Хамар – Дабані (і це - не найскладніші райони для пішохідників). Росія, приймаючи такі документи, вирішує свої проблеми, але при чому тут Україна?

Але і це не головне. Мене ще більше хвилюють проблеми безпеки в СП. Надивилися туристи в телевізорі на альпіністів в Гімалаях, які не можуть жити без трекових палок, тому що там великі висоти, граничні навантаження, і почалася «нова ера» в нашому туризмі: треки  на болоті, треки в тайзі, і найстрашніше - треки на переправах. Скільки років запоріжські туристи демонструють свої переправи «стінкою» з допомогою трекових палок, які вони тримають перед собою? А якщо стінку змиє? Вони ж повбивають один одного цими палками у воді. За статистикою  надзвичайних пригод (НП) в туризмі  в СРСР більше половини з них відбувалися на воді, тому в наших Настановах так докладно розписані переправи, до дрібниць, хоча дрібниць на воді не буває. На переправу  треба йти без плащів, розслабити лямки рюкзаків і розстебнути їх поясні ремені, прийняти усі заходи, щоб зменшити парусність одягу в воді ( вода не повинна збиратися в калошах штанів, в рукавах штормовок, треба навіть вивернути кишені); в «стінці» тримати один одного за лямки рюкзаків або на плечах , або знизу біля пояса, а не тримати один одного під ручки, як це іноді демонструють туристи в своїх звітах. Верхній в «стінці» обов’язково іде з альпенштоком (не з трековою палкою, яка при навантаженні гнеться і ламається), іде в три такти (альпеншток-нога-нога), нижні підпирають його та один одного. При великому напорі води усі учасники в «стінці» ідуть в три такти не усі разом, а поодинці, причому один з них голосно командує: один-два-три, а інші по черзі виконують команди.  Учасники покидають стінку тільки на протилежному (цільовому) березі річки. Категорично забороняється робити броди босоніж: на дні може бути слизьке або гостре каміння. Якщо вода дуже холодна, одягаються шерстяні шкарпетки. Як бачите, усе розписано однозначно, тому що, повторюю, на воді дрібниць не буває. Якщо не хочете намочити черевики, тому що далі на вас чекає сніг, льод, є рецепт від досвідченого туриста з м. Рівне п. Буренка В.: на переправі взувай в’єтнамки, а щоб вони не спадали у воді зверху на них натягуй шкарпетки (це корисно знати і байдарочникам на протяжці судів). Так треба діяти на переправі.

А тепер приклади з життя, як діють наші туристи в СП. Одна дуже технічна група кілька годин шукала броду через гірську річку тільки тому, що течія зносила «стінку», хоча глибина була лише по коліна (0,5м) і каміння по дну не котилося. Трекові палки не витримували навантаження  учасника, а без руху в три такти хорошу річку  перейти не можна. Колись свої альпенштоки ми  везли з дому, якщо не були впевнені, що знайдемо їх на маршруті. От і вирішуйте: чи будете на вигляд «козирними» в СП (альпенштоки учасників не прикрашають, що то за горний орел, якщо в руках дрин замість імпортних ізящних трекових палок) чи хоча б один альпеншток, на всяк випадок, візьмете з собою в похід.

Другий приклад: сильна група пів дня намагалася переправити вплав першого учасника на протилежний берег (ширина річки 30м), але його весь час зносило. І знову: альпенштока у групи не було, а здолати хорошу річку  без альпенштока мало кому вдається. В туристській літературі описано, як діяти в подібній ситуації: «стінка» заводить учасника якомога далі від берега (він в «стінці» останній по течії), потім він відривається від «стінки» і далі на страховці пливе на цільовий берег, а «стінка» повертається назад на стартовий берег. Але для цієї операції знову потрібен хоча б один  альпеншток в групі.

«Некозирний» альпеншток, а скільки користі від нього для групи. Я вже мовчу про середні і круті схили зі снігом чи  мілким осипом, які перетворюються зараз для «козирних» туристів в складні перешкоди не нижче 1Б к.т., а для нас в свій час ці схили були тільки задоволенням, тому що можна було глісувати (якщо викати, звичайно, були безпечні) з допомогою альпенштока (з льодорубом, маючи важкий рюкзак багато не наглісуєш), економлячи таким чином час і сили.

Ну а найбільше зло в туризмі, як і в нашому житті, це – брехня. Чому вірити, якщо в технічному описі вказана глибина річки до пояса, тобто 1м, а на фотографії вода не дістає до коліна (0,5м); якщо на фото в «стінці» вся група, а її фотографує учасник, який вже якось перейшов річку; якщо в звіті довжина маршруту вдвічі більша (начебто показник GPSу), ніж по карті з врахуванням К=1,2. А скільки брехні в визначенні крутизни схилів, к.т. перешкод? Покійна бабця мені завжди казала: «Не бреши, онучок. Брехня завжди вилізе на світ божий, причому вилізе  тоді, коли тобі особливо цього не буде хотітися.»

Отакі сумні думки охоплюють мене, коли згадую ЧУ -2012, коли чую відгуки про нього. Радує тільки одне, що призери зробили достойні походи, перемогли не сірість, брехня, примітив, інтриги - переміг туризм. Нашу правду підтвердили і результати чемпіонату в Москві, де «наші чесні судді» не змогли повторити своїх минулорічних «досягненнь», коли СП складніший за цьогорічний завдяки їх склокам та інтригам посів в Москві лише п’яте місце. Отак не на словах, а справді вони захищають честь і гідність нашого туризму за кордоном. Може вже досить брехні і бруду?


Если Вам понравилась статья, поделитесь с автором сухариком!
Кстати у автора уже 12 сухарик!
+ 0
 

Комментарии  

 
+2 #1 Владимир Трощенко 24.04.2013 12:58
Очевидно, щр автор статті О.П.Нечипоренко,про сто лист прийшов не з його електронної адреси, а адмін почерку всіх туристів не знає, та воно йому і не потрібно
Цитировать
 
 
+4 #2 пешеходник 24.04.2013 21:07
ОП.Неипоренко надо было начинать не с Запорожья а с системаических нарушений его родно Киевской МКК..или соринку в глазу слона он заметил а бревно в своем увидеть не может...!!!
Цитировать
 
 
0 #3 Крутоуз Дмитрий 24.04.2013 21:08
ггг..посмеялся )
Цитировать
 
 
+1 #4 Николай 24.04.2013 21:24
очередная "вечеринка сбитых летчиков".
Цитировать
 
 
-3 #5 Николай 24.04.2013 21:29
десятки брододов 1А и 1Б и никакого смывания
Цитировать
 
 
+1 #6 Игорь 24.04.2013 23:04
Цитирую Николай:
десятки брододов 1А и 1Б и никакого смывания :lol:

напрасная улыбка, может так случиться, что хватит и одного...
Цитировать
 
 
+1 #7 Zhenya 25.04.2013 08:31
А я согласен со статьей.
Я в этом году получил огромный опыт сложных переправ на Тянь-Шане, которых не ожидал увидеть настолько сложными. Было в походе и смывание участника на страховке и возвращение стенки со средины реки, когда стало ясно, что стенкой не пройти и даже смывание стенки из 2х человек 1 раз. Благо везде участники действовали правильно и страховка, когда нужно было сработала.
Есть вот только нюанс в том, что альпеншток, который действительно лучше всяких палок (в моем понимании это дрын, т.е. палка длиной около 1,5 метра) не всегда можно провезти в самолете и тем более не всегда найдешь в горном походе, где растительность очень скудная. В пешем с этим наверное попроще и не так критично в плане веса и таскания его весь поход. Но на серьезные переправы, про сложность которых ты знаешь еще дома, я бы действительно заранее думал, где бы взять/найти нужный дрын. Я вот например, когда готовлю поход и продумываю горный маршрут к переправам отношусь почему-то с большей настороженность ю, чем к перевалам и порой некоторые нюансы связанные со сложной переправой глобально меняют мой маршрут, как бы он красиво и логично не выглядел.

А тем, кто тут смеется и смайлики всякие ехидные вставляет желаю быть осторожными и в нужный момент вспоминать эту статью. Будьте осторожны в горах
Цитировать
 
 
+4 #8 Крутоуз Дмитрий 25.04.2013 08:44
я как бы согласен с частью статьи относительно бродов..но никак не согласен с наездами в сторону Запорожцев когда своих проблем авторне замечает...
Цитировать
 
 
+11 #9 Некрасов С. 25.04.2013 13:15
Статья актуальная, но решать эти проблемы кто будет? Роль членов ЦМКК - на семинарах ЦМКК вас не услышишь, большинство это мероприятие игнорируют. Я был судьей ЧУ-2012 впервые. Судьи других видов общались, хотелось и мне повысить свой уровень. Только судьи по пешеходке, сам по себе, а за общение? Это не для этих "Поважних туристів". Все это сведение счетов, но не борьба за развитие туризма. Ваши любимые альпинштоки никто не отменял, но почему то сплошь и рядом: Киев, Харьков, Запорожье ходят с трекинговыми палочками. Это стало более удобно, соглашусь но менее безопасно. Это реалие XXI века и вы этого не измените. работает индустрия нового снаряжение. Запрещаете, если у вас есть полнота власти. Брехня, это слово употребляйте с осторожностью. Я вас могу на всю Украину обвинить в таких же фактах. Это не солидно. И вы не правду своих походов знаете. Я думаю что с этим надо прекращать. Предлагайте, как вы видите проведение Чемпионатов. Каждый год ели ели набираем кворум, а затем начинаем учить кому и как ходить в походы. Смотрите на списки участников чемпионатов за последние года и поймете, кто какой туризм пропагандируемы й. ЗОФСТ категорически против пешеходных походов 4-6 кт.сл в горных районах (Памир и т.д). Мы свое мнение не скрываем.
Цитировать
 
 
0 #10 философ 25.04.2013 14:00
согласен с каждым словом!!!!
Цитировать
 
 
0 #11 философ 25.04.2013 14:01
Я имею в виду, с каждым словом Некрасова С.А.
Цитировать
 
 
+3 #12 Владимир Трощенко 25.04.2013 21:05
Сергей, а Вы хоть на одном семинаре были, я например нет когда в одном мероприятии совмещают три- семинар, Чемпионат и расширенное заседание ЦМКК, то ни одно не проходит нормально, и семинар в этой очереди стоит последним, то есть об учебе речи практически не идет. А вот в прошлом году прошел семинар детских МКК, как по мне очень полезный с реальной учебой.
Цитировать
 
 
+5 #13 Владимир Трощенко 25.04.2013 21:37
Наконец дошли руки отозваться на статью Олега Павловича, он как всегда смешал кучу вопросов- Чемпионат один, Чемпионат другой, безопасность, нечестные судьи и намеки намеки, намеки.. Мне как участники последнего чемпионата читать не совсем приятно, вроде ничего из того, о чем пишет Нечипоренко, не совершал, с другой стороны, не так много руководителей мастеров там было.
Я уже не раз на сайте говорил о том, что достаточно безразлично отнощусь результатам Чемпионатов по походам, для меня это мнение группы людей по сомнительным критериям. Результаты любого чемпионата зависят от состава ГСК и я не говорю об откровенном подсуживании. Разные люди по разному знают различные географические районы, имеют свое представление как должно выглядеть техописание, невозможно за день отсудить качественно 6-11 отчетов 4-5 категории сложности и т.д
Как писал в анализе еще 2010 г критерии очень размыты(Олег Павлович прав что их надо уточнить, но не в канун чемпионата, а прямо сейчас когда для этого есть практически год). Трудно сравнивать сложность походов в разных районах, особенно в высокогорье и среднегорье. Этот чемпионат был в этом плане обычным- сначала утвердили один состав Судейских бригад, по-этому другой, и как обычно, судил третий. Традиционно в состав пешеходной бригады вошли занятые люди, поэтому одному из судей хватает 3 часов чтоб проверить все отчеты, и уйти по своим делам( и так не первый год. Как я говорил, меня не очень волнует место вЧУ плюс в группе поменялись и фотограф и техописатор, пришлось все переделывать в последний момент(И.Парчевский дал реальные замечания, когда отправил отчет на доработку и ему за это спасибо)Поэтому качество отчета было хуже многих, но вот интересный момент, две группы ходили вместе в один район моя и Гатича, маршрут за основу брали один, который отличался в деталях.И только в одном различие было существенным- мы прошли по линии пик Араданский(а не в радиалке как франковцы)и потом они перевал 1а, а мы 2а, причем настоящий 2а 5 веревок по 60 метров, я даже боялся что мне скажут что это 2б (правда спуски не сплошные) но только в оценках 1 судьи мы получили оценки за сложность выше, еще раз повторюсь за все остальные разделы говорить не буду у группы Ивана они лучше, и вообще я думаю первым поздравил ребят с третьим местом,хорошая группа сильная физически, достаточно легко прошла свой маршрут. К сожалению с сайта ЦМКК исчезли оценки отдельных судей, хотя насколько я понял места изменились, обьяснений по этому поводу не появилось, а группу четверок анулировали, таким образом лишив какуюто команда чемпионства
Цитировать
 
 
+2 #14 Владимир Трощенко 25.04.2013 21:52
Что касается трекинговых палок, то я тоже в этом походес удивлением узнал, что их нельзя использовать в качестве альпенштоков, точнее если участник не очень тяжелый и очень осторожно, то может и можно, а вот остальным вряд ли, особенно на переправе. Тут я согласен с Женей, что во многих районах переправы достаточно серьезная проблема,а в отличии от скал, наши соревнования их преодолевать практически не учат. (просто маловато в Украине рек на которых этому можна научиться)
Цитировать
 
 
+6 #15 Іван 29.04.2013 14:57
Дякую Володимире Олександровичу ! Ви дійсно були першими. Та ділянка у Вас дійсно була складнішою, нам було заборонено МКК долати перешкоди складніші 1Б. Із статті можна зрозуміти, що новиники туріндустрії це абсолютно непотрібні речі, але нічого не говорять про жумар замість прусика чи використання гальмівних і т.п. Час вперто йде вперед і народ швидко засвоює новинки, ніхто вже не бере в похід гумові чоботи і шестяні носки для бродів, для цього є неопренові шкарпетки, легші, міцніші і швидко сохнуть + хороші фірмові сандалі з закритим носком і броди собі. Ніхто не відкидає звичайно альпенштоків (при потребі звичайно), але ходити з трековими палицями набагато зручніче. Це вже не перший раз звучить критика в їхню адресу, проте кількість їх використання туристами не зменшується, а навпаки. Виходить, що зручно!!! А на рахунок "брехні" - такі статті синхронно зявляються після чемпіонатів, а далі - суцільна тишина. Я присав у звіті про те, що пройшов, в розрахунку, якщо хтось піде ще раз цим маршрутом, щоб він знав, що його чекає, бо дуже часто буває, що плануєш одне, а насправді зовсім інакше. Головне, що люди продовжують ходити в гори. Тому замість критики, давайте краще ділитися досвідом використання новинок в походах, якщо це не виходить робити на семінарах !
Цитировать
 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить



Наши эксперты:

  • Парчевский
    290 (+273)
  • Belka
    60 (+82)
  • Белым Максим
    38 (+67)
  • Некрасов
    6 (+62)
  • Сергей
    26 (+61)
  • Некрасов С.
    32 (+55)
  • Александр
    59 (+52)
  • trovlad
    305 (+43)
  • Іван
    36 (+35)